METODY PRACY W PRZEDSZKOLU NR 37 W KRAKOWIE
Do realizacji treści programowych wykorzystujemy metody aktywne, problemowe i twórcze oraz metody tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności, a więc zabawę. Do szczególnych metod pracy z dziećmi należą:
> Metoda prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – dziecięca matematyka
> Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
> Gimnastyka ekspresyjna R. Labana,
> Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
> Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA
> Metoda C. Orffa
> Metoda Dobrego Startu – metody przygotowująca do nauki czytania i pisania:
> Alfabet Piosenek, Śpiewane Litery, Wierszyki do Rysowania,
> Bajkoterapia,
> Zabawy paluszkowe,
> Drama,
> Pantomima,
> Burza mózgów – metoda aktywizująca, pobudzająca do aktywnego myślenia i działania.
> Koncepcja symultaniczno- sekwencyjna J. Cieszyńskiej,
> Metoda Inteligencji wielorakich prof. H. Gardnera,
> Malowania dziesięcioma palcami według R. F. Show,