Misja/Wizja

MISJA
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego  nr 11 w Krakowie

Zadaniem szkoły jest wspieranie Rodziny w procesie wychowania i nauczania, tak, by stworzyć uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego, społecznego i intelektualnego. 

Szkoła powinna:

  • efektywnie nauczać;
  • skutecznie wychowywać i uspołeczniać;
  • troskliwie opiekować się i zapewniać poczucie bezpieczeństwa i zaufania;
  • inspirować do podejmowania wysiłku poznawczego i intelektualnego;
  • kształtować poczucie odpowiedzialności, samodzielności i tolerancji;
  • kształtować umiejętności radzenia sobie w różnych, trudnych sytuacjach;
  • promować zdrowy i aktywny tryb życia;
  • dbać o dobrą, rodzinną atmosferę w szkole;
  • promować uczenie się i odkrywanie zdolności;
  • pomagać pokonywać niepowodzenia i trudności;
  • rozwijać i dbać o jakość współpracy z Rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Wizja
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego  nr 11 w Krakowie

Według mnie nadrzędnym celem placówki jest stworzenie nowoczesnego, dobrze funkcjonującego przedszkola i szkoły, które odpowiadają  wymaganiom państwa oraz zabezpieczają  oczekiwania uczniów i ich rodziców, posiadają  bogatą ofertą zajęć.

Jest to placówka, która nie tyko uczy, ale również i wychowuje, rozwija zainteresowania,  daje  uczniowi  poczucie  bezpieczeństwa  i pozwala  im współdecydować o swojej edukacji.

To miejsce, które:

  • spełnia potrzeby rodziców i dzieci;
  • uczy szacunku do człowieka;
  • wychowuje ku wartościom;
  • posiada nowoczesny, dobrze wyszkolony zespół nauczycieli-profesjonalistów, którzy nieustająco podnoszą swe kwalifikacje;
  • jest miejscem pracy nauczycieli empatycznych i zaangażowanych  w proces edukacyjny swoich wychowanków;
  • jest bezpieczne pełne zrozumienia i przyjazne uczniowi;
  • kształci uczniów w taki sposób, aby ci w najdogodniejszy dla siebie sposób zdobywali wiedzę i umiejętności przydatne w następnych etapach edukacyjnych, ale czynili to z własnych potrzeb samorozwojowych, a nie dla ocen, pod presją wysokich osiągnieć na koniec roku;
  • umie zaciekawić, pozwala uczniowi poznać swe pasje i je rozwijać;
  • rozwija w nich postawy obywatelskie i promuje samorządność;
  • sprzyja ciekawości, aktywności i samodzielności dzieci;
  • szanuje prawa dziecka i ucznia;
  • propaguje zachowania prozdrowotne, zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie, sport, ruch oraz poszanowanie środowiska naturalnego;
  • pracuje nad rozwojem umiejętności społecznych dzieci, niezbędnych do poprawy relacji z innymi ludźmi;
  • uczy dzieci wartości uniwersalnych oraz społecznie pożądanych ról rodzinnych, koleżeńskich i zawodowych;
  • kształtuje w dzieciach odpowiednią wrażliwość emocjonalną i odporność na stres, umiejętność radzenia sobie z nowymi i trudnymi sytuacjami, oraz znoszenie porażek;
  • promuje współpracę, współdziałanie, wspólną zabawę i pomoc w nauce;
  • uczy twórczego myślenia i rozwija kreatywność swych uczniów;
  • pozwala wszystkim uczniom uwierzyć we własne siły;
  • przygotowuje nowoczesnego obywatela Europy, uczy posługiwania się kilkoma językami obcymi, technologią informatyczną, jest przedsiębiorczy i aktywny;
  • przygotowuje uczniów do życia w zjednoczonej Europie.

Urszula Kozińska
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 11 w Krakowie