TYDZIEŃ ZDROWEGO ŻYWIENIA

Od 23 do 29 listopada obchodzimy w szkole Tydzień Zdrowego Żywienia. Z tego artykułu dowiecie się między innymi: Jak się zdrowo odżywiać i na czym polega zdrowe żywienie.  Pojawią się przepisy na zdrową sałatkę i koktajl owocowy robione przeze mnie w domu. Nie zapominając o aktywności fizycznej, znajdziecie tu pomysły na różne ćwiczenia i formy spędzania czasu aktywnie i bezpiecznie.

JAK SIĘ ZDROWO ODŻYWIAĆ?

Przy zdrowym odżywianiu wyznacznikiem powinna być dla nas Piramida Żywieniowa, która jest podzielona na grupy według ich zapotrzebowań dla naszego organizmu. Jest też 10 podstawowych zasad zdrowego żywienia. Oto one:

1. ODŻYWIAJ SIĘ REGULARNIE.
2. WYBIERAJ PRODUKTY JAK NAJMNIEJ PRZETWORZONE.
3. BAZUJ NA WARZYWACH.
4. JEDZ OWOCE W MAKSYMALNIE DWÓCH PORCJACH DZIENNIE.
5. OGRANICZ SPOŻYCIE WĘGLOWODANÓW I ZWIĘKSZ SPOŻYCIE TŁUSZCZÓW.
6. WYBIERAJ DOBRE WĘGLOWODANY.
7. NIE BÓJ SIĘ TŁUSZCZU NASYCONEGO I CHOLESTEROLU.
8. WYRZUĆ CUKIER Z DIETY.
9.NIE PIJ SŁODKICH I GAZOWANYCH NAPOJÓW I OGRANICZ SOKI.
10.WYBIERAJ DOBRY NABIAŁ.

 

Trzeba zawsze pamiętać, by uzgadniać wszystkie zmiany w dietach, a także rozpoczęcie diety z lekarzem. Zdrowo można się odżywiać też samemu w domu, stąd te ważne zasady.

 

NA CZYM POLEGA ZDROWE ŻYWIENIE?

 

Zdrowe odżywianie to sposób jedzenia, który polega na przyjmowaniu tylko takich substancji, które są korzystne dla zdrowia i zapewniają poprawną kondycję Twojego organizmu. Dzięki zdrowej diecie znacząco zmniejszysz ryzyko takich chorób, jak: otyłość, cukrzyca, nowotwory czy choroby serca.

Julia Kieraga, klasa 8a